Pages

Monday, September 5, 2011

rayakuu...2011



BERSAMA KELUARGA

sedar tak sedar dah seminggu dah kita berada di Bulan Syawal..seminggu juga la aku tak tulis kat blog ini..hehe

bukan apa, waktu beraya kita mestilah gunakan peluang yang ada untuk meluang dan menghabiskan masa cuti dengan beraya raya sakan..haha

ok, nak ceritakan pengalaman raya tahun ni...emm rasanya tak banyak yang nak diceritakan..sebab raya tahun ni macam suram sikit..ceewaahh..

sebab nye kereta rosak.xdapat balik ke kampung...huhu..sangat la sedih..TAPI...tetap hepi jgak la...SEBAB beraya naik moto..haha..jadi la tu dari tak ada...

baik Lah..mari lah tengok sedikit sebanyak kenangan yang sempat dirakam untuk dikongsi bersama....jeng.jeng.jeng..



da gabung-gabungkan gambar family kitorang..



kami empat beradik..sme tinggi dah..he
                                           

makan-makan kat rumah aku..


dua beradik perempuan..

makan-makan kat rumah pak itam (adik mak)

sepupu kesayangan..comel!


merul main bunga api pada malam raya..hehe



abang ngan adik makan..tak senonoh dak abang..haha

HARI RAYA BERSAMA KAWAN-KAWAN

episod 1
peristiwa beraya bersama kengkawan ini berlaku pada hari raya ke lima..
waaaahh...macam peristiwa sejarah..haha..memang pun..

tengahari tu seperti dirancang aku pergi mengambil dak mira kat tempat keje die..
housemate aku mase study kat Port Dickson dulu..
cadangnya nak beraya kat uma Ira, housemate jgak..
tapi tak jadi sebabnya die takde..
So ktorang pegi pulak uma Kak Ika..
classmate kitorang...kira kawan baik juga la...
lebih kurang pukul 2 kitorang tiba dan disambut oleh kak Ika yang tengah sidai baju..oopppsss..
kami dijamu mee goreng..mak die buat ktenye..hehe
Lepas dah makan dengan berseleranya kami pon berborak la sehingga sedar2 da kul 3 lbh..
dengan sopannye kami pun mintak la diri nak blek...
DAN.....
berpoya-poya!!!
lokasi : Dataran Pahlawan..haha (common place)
kehadiran kitorang kat situ hanyalah untuk berposing semata2..haha
tak caya tgk la....
(semuanya idea mira...aku tumpang jer..hehe)



ney la dier...hehe
gabungkan jela..haha...


lepas da puas ati dan agak penat la kitorang membuat keputusan nak pulang ke lubuk masing-masing..
tiba je kat uma Mira singgah raya jap...
mak die soh makan nasik....
best tu beraya makan nasik...lauk pun best..tp tak pat nak amik gambo la sebab gne nset "termahal" di Malaysia..haha
tibe2...bunyik mesej...
Izati dak sekolah rendah aku msej...
nak datang uma aku malam nanti...
aku pun kate ok.....then tepat kul 6.30 aku mintak diri nak blek uma...

Malam tu, lbh kurang lapan setengah kengkawan aku datang...ramai gak la..
antaranya, Aman, Taufik, Mamat, Farah, Izzati, Eca, Mira, Safura..hehe
diorg dijamu mee greng mak aku wat..hehe
then kitorang g uma Izzati, Farah, Azim, last skali g uma Aman..
Rasa sangat seronok pulak sebab dapat jumpa kawan-kawan lama.
Kena pulak ngan perangai gila-gila bakal doktor, dak Aman tu..haha
Heboh la suasana rumah tu ngan aksi-aksi amik gambo kengkawan aku tu..haha
tepat kul 12.00 bersurai ke sarang masing-masing...
Memang tak cye la leh beraya malam-malam ney....tp seronok..hee

inilah kami..hehe

gambar paling gediks..haha

kat cermin pun jadi..haha

pandang dak aman yang da gemuk..hee

kat uma farah...

kat uma izzati..

cheeesseeee!!

episod 2
hari raya ke enam pulak my housemates datang..
sape lagi...Ira ngan Mira la...
yang best nye Mira siap bawa buah tangan lagi..
bihun soto..sedap..
setelah dijemput masuk dan selesa dengan posisi duduknye,,
aku pon menjamu mereka dengan roti dan kari ayam..
hehe
takde idea nak bagi makan pe kat diorg...
lame tak jumpa banyak la cerita nye...
bergelak ketawa...
bahan membahan..best gler..
tp kitorang lupa pulak Ira ada bawak "kawan"
hehe
lama-lama tengok die cam marah jekk...
maybe boring kot tgk kitorang bual je pasal kitorang...
mintak mahap la abang...terlupa diri la pule..huhu
okeh tu aje cerita raya aku untuk tahun ini...harap-harap dapat la berjumpa raya tahun depan dan beraya bersama-sama..

sekian..:)


No comments: