Pages

Thursday, July 21, 2016

Jodoh Bukan Gurauan

Bercinta bertahun, tapi kahwin dengan orang yang kenal sebulan. 

Macam mana tu?

Bingung ye tak. haha..

Tulah dia jodoh. Kadang-kadang dekat nak kahwin pun terpikir camne la boleh berkenan kat dia nih. hahaha.. dulu macam tak berapa kenan, kenal pun sebab salah paham. eh. hahahaha.. tiba-tiba ko bakal jadi separuh dari dia pulak. tak ke peliknye tu. 

Aku pun laluinye tu.. kata dia, sejak dari awal, banyak sebab untuk hubungan aku ngan dia terputus, tapi, tetap juga bertahan, bertahan dan bertahan. Aku pun pernah terdetik taknak kat dia. Tapi lagi aku detik taknak, berdetik-detik aku nak. kahkahkahkah..

Alhamdulillah, jodoh tu insyaAllah berpihak pada kami berdua. hehe. dan bakal disatukan tidak lama lagi. eheh... banyak kekurangannya dari aku dan banyak terima kasih pada dia sebab menerima aku seadanya. hohoho.. cuma dia kurang percaya kat aku je.. sebab aku selalu hilangkan barang. hahahahahahahahaha.. tu pun, Alhamdulillah die menerimanya dengan pasrah. 

Semakin dekat kau dengan majlis pernikahan kau, semakin ligatlah syaitonirrajim menghasut.  Betul la kata ramai orang benda baik macam ni, dugaan nya aduhai.. apa yang aku lalui dekat-dekat ni, aku rasa cepat je nak marah. haha.. padahal benda tak de lah besar mana pun.. Alhamdulillah bakal nye tu dalam bengang-bengang pun, masih lagi bersabar dan bagi nasihat-nasihat yang bernas... Dia kata lagi nak dekat dengan majlis, lagi la syaitan sedaya upaya menghasut sampai tak jadi nikah.. Kena lebih kan sabar dan bertabah jela..

Hari ni last kerja sebagai bujang a.k.a cik. haha.. naik kerja nanti dah jadi Puan.. hikhik.. malu jer. Aku nikah je ni, majlis ni bulan 12 nanti. sebab apa? sukati aku lah. hahaha... takdelah, sebab majlis tu akan disatukan sekali dengan adik aku.. jadi, dia nikah bulan 12 terus majlis. Perantin 4 gitew.. Kalau tak, nak nikah lagi awal, tapi ada beberapa hal yang tak dapat dielakkan kami memilih untuk nikah di bulan syawal yang mulia. amik berkat gitu.. anak nanti bagi nama Syawal. kahkahkah.. takdela..

Doakan kami ye, semoga hubungan kami berkekalan sehingga ke akhir hayat. InsyaAllah.. :)

No comments: